زیبایی حجاب



نظرات شما عزیزان:

نه! قلب پاک نیست؛بیایید قلبها را پاک بکنیم
ساعت18:02---29 فروردين 1392
حجاب واژه زیبایی است که هر کسی توفیق درک زیبایی های آن را ندارد. حجاب درجاتی دارد که اهل عرفان و معرفت همه درجات آن را درک می کنند. در واقع پوشش ظاهری جزئی ترین درجه حجاب است. در این رتبه فرد ظاهرش را حسب مقتضی می پوشاند یا از نگاه های حرام حفظ می کند. بعد آن حجاب رفتاری یا حجاب کرداری مطرح می شود. فرد با حجاب باید علاوه بر پوشش ظاهر، رفتار و حرکات و سکنات و و برخوردها یا گفتگوهایش به گونه ای باشد که توجه دیگران را جلب ننماید. رتبه بعدی، حجاب باطن مطرح می شود که مرحله دیگر حجاب است. در واقع فرد اثرات معنوی و دنیوی حجاب را درک می کند و می فهمد که حجاب مایه سعادت اوست. یک مرحله بالاتری وجود دارد که رسیدن به آن مرحله کارهر کسی نیست و آن مرحله حجاب عرفانی یا رسیدن به کمال حجاب است. آنجا که بانوی محجبه در نزد یک نابینا یا یک نابینا و ناشنوای مطلق حجاب خود را حفظ می کند و آن زمانی است که این فرد به مرحله ای از شناخت و درک و معرفت حجاب می رسد که حجاب را برای خدا و برای خود ارزش و منزلت حجاب رعایت می کند. بنده معتقد هستم که چهره هر زنی یا دختری با حجاب زیبا تر است و پوشش ظاهر به همراه سایر مراحل حجاب زیبایی و طنّازی خاصی به فرد می بخشد. همه می دانیم که خداوند خالق زیباییهاست و جسم و روح زن را چنان لطیف خلق کرد که مرد به سوی آن جذب شود.

به گفته برخی از خطیبان در روایت به این مفهوم اشاره شده که وقتی خداوند آدم ابوالبشر را خلق کرد متوجه شد که آثار تنهایی و کسالت روحی و ... در وی پدیدار شده است. سپس حضرت حوّا را خلق نمود. آدم از روی لطافتی که در حوا بود در لحظه اول با شادی و نشاط به سمت حوا کرد. ( ادامه دارد ... ). این جذبه در خصلت و فطرت مردان وجود دارد که حاکی حکمت و قدرت الهی است. همین احساس زیبا اگر در روح فردی موجود نباشد باید او را بیمار واقعی و روانی به حساب آورد اما گرایش فرد به مسیر انحراف نیز آثار شوم این غریزه خدادادی را در فرد هویدا می کند.

رعایت نمودن حجاب زنان یکی عواملی است که مردان را در تعالی معنوی این احساس (که تحکیم کننده خانواده و تکثیر نسل است) یارای می دهد. بنابر این رعایت حجاب جدای هر انگیزه دیگر یک عمل انساندوستانه و بشر دوستانه و نوعدوستانه است.

شاید شما با خواندن این جملات فکر می کنید که نویسنده آن یک خانم با حجاب است یا ... . ولی بنده یک مرد 39 ساله هستم. بنده هم زیبا ترین حالت و جذاب ترین حالت همسر و دختر خود را درست همان لحظه ای می بینم که آنها با حجاب کامل در حال بیرون رفتن از خانه یا رفتن به مدرسه هستم. حتی اظهار محبتهای پدرانه ام نسبت به دخترم درست در موقع رعایت حجاب کامل توسط وی صورت می گیرد. به گونه ای که شعف سراسر وجودم را فرا می گیرد و خداوند را شکر می گویم که توانسم در این زمانه سخت با تربیت اسلامی لذت عرفانی و زیبایی چادر و حجاب را در وجود دخترم و همسرم تثبیت و پایدار نمایم.

در کسب و کار و زندگی اجتماعی خود نیز همیشه افراد باحجاب را بیشتر از بی حجابان یا کم حجابان یا بد حجابان احترام می کنم و کار آنها روزدتر انجام می دهم

بر عکس کسانی که راحت تر با افراد بد حجاب ارتباط اجتماعی برقرار می کنند بنده به راحتی با خانمهای محجبه بحث و گفتگو می کنم. چرا که شرم نگاه مردانه ام پرده ای معنوی در جلوی چشمانم ایجاد می کند تا از وسوسه های شیطانی در امان باشم. شاید همین خصلت باعث شده که بیشتر مراجعین یا مشتریان من خانمهای محترم و با حجاب هستند.

نکته آخر این است که برخی می گویند که باید قلب پاک باشد و ظاهر پوشیده و رعایت پوشش چندان الزامی نیست و نباید سختگیر باشیم. بنده در مقابل این شعار این افراد (که فی قلوبهم مرض، فزادهم الله مرضا) می گویم که: «این قدر نگویی قلب باید پاک باشد بیایی قلب را پاک بکنید». قلبی که حامی این شعار است مریض و چشم شعاردهنده چرنده و در پی چشم چرانی است که چنین از پاکی قلب می گوید.

اللهم اهدنا من عندک


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط خوشخو

آرشیو مطالب
همسنگران
امکانات جانبی